ED Sheeran Visiting Hours

 

艾德今年3月寫給已故乾爹兼好友「Michael Gudinski 」的悼念曲
非常感人的一首歌,而同時這也是新專輯「=」的最後一首歌,ED自己說:我有意把這首歌寫成專輯收尾曲。它感覺就像專輯的結尾,我的家人又回到我們的世界。專輯開始的時候的時候就用噪音給你當頭一擊,收尾時則是聲碼器效果的合唱,溫柔地慢慢結束。我很喜歡它—真的超級、無敵喜歡它的聲音。

以上節錄於APPLE MUSIC介紹。

 

歌詞翻譯:

 

 

I wish that heaven had visiting hours

我希望天堂有參觀的時間

So I could just show up and bring the news

所以我可以出現並帶來新聞

That she's gettin' older and I wish that you'd met her

她變老了,然後我希望你見過她

The things that she'll learn from me, I got them all from you

她將會從我身上學到的東西,我都是從你那裡得到的

Can I just stay a while and we'll put all the world to rights?

我可以待一會兒,我們會讓全世界都恢復正常嗎?

The little ones will grow and I'll still drink your favorite wine

小傢伙會長大,我還是會喝你最喜歡的酒

And soon, they're going to close, but I'll see you another day

而很快,他們就要關門了,但我改天會再來見你

So much has changed since you've been away

自從你離開後發生了很多變化

I wish that heaven had visiting hours

我希望天堂有參觀的時間

So I could just swing by and ask your advice

所以我可以順便問問你的意見

What would you do in my situation? I haven't a clue how I'd even raise them

在我的情況下你會怎麼做?我甚至不知道如何撫養他們長大

What would you do? 'Cause you always do what's right

你會怎麼辦?因為你總是做正確的事

Can we just talk a while until my worries disappear?

我們可以聊一會兒,直到我的煩惱消失嗎?

I'd tell you that I'm scared of turnin' out a failure

我告訴你我害怕失敗

 

You'd say, "Remember that the answer's in the love that we create"

你說,“請記住,答案就在我們創造的愛中”

So much has changed since you've been away

自從你離開後發生了很多變化

I wish that heaven had visiting hours

我希望天堂有參觀的時間

And I would ask them if I could take you home

我會問他們能不能帶你回家

But I know what they'd say, that it's for the best

但我知道他們會說,這是最好的

So I will live life the way you taught me, and make it on my own

所以我會按照你教給我的方式生活,並靠我自己做到

And I will close the door, but I will open up my heart

我會關上門,但我會敞開心扉

And everyone I love will know exactly who you are

我愛的每個人都會確切地知道你是誰

'Cause this is not goodbye, it is just 'til we meet again

因為這不是再見,只是直到我們再次相遇

So much has changed since you've been away

自從你離開後發生了很多變化

 

 

若有翻譯還請見諒!

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 揚 的頭像

    揚的部落格

    揚 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()